Butnaru Cristina

Hei!…
Smiley+emoticon.png
Ce pot spune,sunt o iubitoare de chimie. Cel putin iubitoare de chimie anorganica.Am inteles primele notiuni si astfel chimia e obiectul preferat de studiu.
„Nimeni şi nimic nu mă pot reduce la tăcere.” (citat de Dmitri Mendeleev)
Sunt de acord cu afirmatia aceasta si pot spune ca mi se potriveste uneori.

Proprietatile chimice in laborator le determinam prin experimente
experiment+chimie.jpg
Mai bine cand vom creste,stim ca doamna profesoara iubeste mult laboratorul!

the-epa-dangerous-gases.png?w=510&h=382

Si acum e timpul pentru Stiati ca…?
stiati+ca.jpg
Ştiaţi că … corpul unui om de 70 de kg cuprinde 6 kg de hidrogen, 44 kg de oxigen sş 14 kg de carbon ?

Ştiaţi că … numele hidrogenului înseamna "generator de apă"?

Ştiaţi că … metanul a fost descoperit de A. Volta in anul 1778 în mâlul bălţilor?

Ştiaţi că … 1 km pătrat de pădure de conifere elimină în atmosfera o cantitate de oxigen de 10 ori mai mare decât aceeaşi suprafaţă cultivată cu culturi agricole?

Ştiaţi că … Marea Moarta are o salinitate de 240g/litru?

Ştiaţi că … cele 7 metale cunoscute in antichitate sunt: aur, argint, cupru, plumb, mercur, fier şi staniu?

Ştiaţi că … din cele 109 elemente chimice cunoscute, 92 se afla in natura, iar restul s-au obtinut pe cale artificială?

Ştiaţi că … diametrele aproximative ale atomilor sunt cuprinse intre 0,0000001 mm (hidrogen) şi 0,0000005 mm (cesiu)?

Ştiaţi că … într-un punct minuscul desenat cu creionul sunt 30.000.000.000.000.000 de atomi?

Ştiaţi că … numele celui mai rar element de pe Pământ este astatin (69 mg în toată scoarţa Pământului)?

Ştiaţi că … pentru prima oară în lume, profesorul Hatsujiro Hashimoto de la Universitatea din Osaka, a realizat fotografierea structurii interne a atomului?

Ştiaţi că …electronul gravitează in jurul nucleului atomului cu o viteza de aproximativ 2000 km/s? Cu o astfel de viteză electronul ar putea înconjura Pământul în 20 de secunde?

Ştiaţi că … clorul este primul halogen obţinut în stare liberă (1774)?

Ştiaţi că … clorul a fost primul gaz folosit ca armă de luptă, de către germani, în primul razboi mondial?

Ştiaţi că … "azot” inseamnă “fara viaţă”?

Ştiaţi că … cel mai vechi material plastic este celuloidul, fabricat în Statele Unite în 1870 pentru a înlocui fildeşul bilelor de biliard?

Ştiaţi că … apa regală este unul din puţinii reactivi care pot dizolva aurul şi platina şi că constă dintr-un un amestec de acid clorhidric si azotic?

aliaj_alb_nichelat_18.jpg Acesta este un aliaj alb nichelat.
clip_image009.jpg Si aceste monede nemtesti sunt tot aliaje.
Chimia are si partile ei frumoase,cele practice de obicei.

Acum timpul pentru proiect.
img-thing?.out=jpg&size=l&tid=1346690
CO2 prieten sau dusman?

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License