Focsa Laurentiu

Vechii egipteni au pionierat arta chimiei sintetice acum aproape 4000 de ani. Pe la sfârşitul celui de-al doilea mileniu înainte de Hristos, populaţiile antice deţineau deja tehnologiile necesare care urmau să formeze bazele mai multor ramuri ale chimiei cum ar fi: extragerea metalelor din minereuri, obţinerea vaselor de lut, fermentarea berii şi a vinului, crearea de pigmenţi pentru cosmetice şi picturi, extragerea substanţelor din plante în scopul utilizării lor ca medicament sau ca parfum, obţinera brânzei, obţinerea sticlei şi obţinerea de aliaje precum bronzul.
Naşterea chimiei poate fi atribuită foarte comunului fenomen al arderii, care a dus la apariţia metalurgiei - arta şi ştiinţa care se ocupă cu procesarea minereurilor de fier pentru obţinerea metalelor. Goana după aur a dus la descoperirea procesului purificării lui, chiar dacă principiile care stăteau la baza ei nu erau prea bine înţelese - se credea că este o transformare, nu o purificare. Mulţi şcolari din acea vreme considerau că transformarea metalelor de bază în aur este posibilă, lucru care a dus la formarea alchimiei şi căutarea pentru Piatra Filozofală, despre care se credea că va aduce astfel de transformări la o singură atingere.

trusa-laborator-chimie---sticlarie,-ustensile.gifgainen.jpg
Chimia (din egipteană kēme (chem), însemnând „pământ”)
chernobyl3.jpg
Apariţia chimiei în Europa a avut loc datorită epdiemiilor frecvente de ciumă şi molimi din aşa-numitele Vremuri Întunecate, care a dus la o creştere a nevoii de medicamente. Se credea că există un medicament universal numit Elixirul vieţii care poate vindeca toate bolile, dar care, precum Piatra Filozofală, nu a fost niciodată găsit.

nuclear-war-co2-emit.jpgatmosphere-couche.jpg
The ozone layer is a layer in Earth's atmosphere which contains relatively high concentrations of ozone (O3). This layer absorbs 97-99% of the sun's high frequency ultraviolet light, which is potentially damaging to life on earth. Over 90% of ozone in earth's atmosphere is present here "Relatively high" means a few parts per million—much higher than the concentrations in the lower atmosphere but still small compared to the main components of the atmosphere. It is mainly located in the lower portion of the stratosphere from approximately 15 km to 35 km above Earth's surface, though the thickness varies seasonally and geographically.
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License