Gittinger Robert

Chimia (din egipteană kēme (chem), însemnând „pământ”) este una din ştiinţele fundamentale, care studiază substanţele cu structura şi proprietăţile lor, urmărind în acelaşi timp modificările produse asupra acestora de reacţiile chimice.[1] Întrucât toate substanţele sunt compuse din atomi, capabili să formeze molecule, studiul chimiei se axează în general pe interdependenţa dintre atomi şi molecule. Chimia modernă a evoluat din alchimie, urmând revoluţia chimică (1973).

Andromeda.jpg

Andromeda (aici în imagine) şi galaxia noastră sunt cele mai mari două galaxii din grupul local de galaxii. Aceste două galaxii se vor ciocni peste mai bine de 7 miliarde de ani, sfârşind probabil prin a crea o galaxie nouă, mai mare. Cam tot pe atunci Soarele nostru va înceta să mai strălucească, ducând la sfârşitul vieţii de pe Terra, daca va mai fi existat atunci.

Planetele.jpg
Planetele: Mercur, Venus, Terra, Marte, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptun

Cele 4 planete solide sunt relativ mici, sunt compuse din roci şi metale şi au o atmosferă subţire, aceasta fiind şi cea care dezvoltă condiţiile atmosferice de la suprafaţă în mod considerabil. Celelalte 4 planete, cele gazoase sunt compuse în principal din heliu si hidrogen.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License